ماموریت مرکز

تحولات ناشی از پیچیدگی های اقتصادی ، مدیریتی ، اجتماعی و تعاملات بین المللی و جهانی شدن محیط کسب و کار فعالیت های اجتماعی را دچار دگرگونی نموده است .
در بنگاهها و مؤسسات دولتی و غیردولتی این تحولات در ابعاد مختلف مشهود است .
در واقع تغییرات نسبتاً بنیادین در پایه های کسب و کار و تجارت با رویکردهای مهندسی مجدد ، مکانیزم های کنترلی در سازمان با شیوه های مدیریت بر منابع انسانی، آسیب های اجتماعی، روابط سازمانی و غیرسازمانی، روشهای تصمیم گیری و ..... شرایطی را ایجاد نموده است که دیگر دانش سنتی در علوم اجتماعی نمی تواند از پاسخگوی نیازهای متقاضیان آنان در این فضای متحول باشد .
در این شرایط ، تجهیز مدیران و مشاوران ارشد سازمانها و ..... به دانش و مهارتهای ویژه آن هم با یک نگرش سیستمی جنبه راهبردی بخود گرفته است ، بدان معنی که برای شناخت ، تحلیل و تصمیم گیری در مورد یک مسأله باید همه عوامل اثرگذار بر مسأله شناسایی و مورد توجه قرار گیرد ، که مسلماً نتیجه چنین فرایندی شناسائی قوت ها ، ضعف ها و تهدیدهای مسأله مورد مطالعه خواهد بود که بستر مناسب را جهت اتخاذ استراتژیهای مناسب در استفاده بهینه از مـنـابع مـوجـود و ابداعی برای مدیریان و تصمیم گیران سازمانها مهیا خواهد نمود .
مرکز با توجه به اهداف مصوبه تصریحی و تلویحی در اساسنامه خود درصدد است که با شناسائی و دریافت نیازهای راهبردی در سازمانها و تنظیم و تدوین استراتژیهای (راهبردهای) مرتبط با آنها خدمات شایسته ای را در ابعاد موردنظر ارائه نماید .