گواهینامه همسطح (مهارت کاربردی)

امروزه فارغ التحصیلان دانشگاه ها پس از سالها علم آموزی و وقت و هزینه زیادی که صرف می کنند، هنگام ورود به بازار کار، تازه متوجه می شوند که برای ورود به بازار کار، می بایست از تجربه کاری مربوطه برخوردار باشند. از طرف دیگر افراد صاحب تجربه، کارآفرین و مدیران لایقی وجود دارند که سالها در حرفه خود افتخار آفرینی نموده ولی مدرک دانشگاهی و تحصیلی ندارند. اینجاست که گواهینامه های همسطح مهارتی ارزش وجودی پیدا می کنند.
این مرکز از طریق تیم علمی و هیات ممیزی واقعی و قوی خود با بررسی و ارزیابی سوابق کاری، اجرایی و دیگر افتخارت متقاضیان و توجه به آخرین مقطع تحصیلی شخص، در صورت کسب امتیاز مناسب و حد نصاب تعریف و تصویب شده در مرکز و بر اساس ضوابط داخلی مرکز، گواهینامه همسطح واحدهای پژوهشی کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ دکتری کاربردی و مهارتی ارائه خواهد نمود.
همسطح سازی سوابق آموزشی در واقع اثبات کننده این است که افرادی که موفق به اخذ این گواهینامه می شوند، توانایی هایی تجربی بالایی دارند و می توانند آن را یکجا و در قالب یک گواهینامه استاندارد ارائه کنند، همچنین این گواهینامه ها می تواند بعنوان شاخصی در ارزیابی این افراد در موقعیت های مختلف کاری، اجتماعی هم کاربرد داشته باشند.
طبق کنوانسیون به رسمیت شناختن تحصیلات غیر رسمی یونسکو ؛کلیه افرادی که دارای مهارتهای رسمی گوناگون میباشند ولی از داشتن مدرکی معتبر بی بهره اند میتوانند با سیستم جهانی همسطح سازی از یک گواهینامه غیر آکادمیک در رشته ای که در آن تجربه کافی دارند نائل شوند.
دقت شود این گواهینامه و سایر گواهینامه های صادره از این مرکز، به هیچ عنوان بعنوان مدرک تحصیلی صادر و قلمداد نمی شود. بلکه همانطور که از نام آن پیداست گواهی مرکز در مورد سوابق کاری و تجربی افراد هست که می تواند مانند سایر گواهینامه های کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی، کاربرد شغلی و اجتماعی داشته باشد.
نمونه گواهینامه و شرایط اخذ آن و مدارک مورد نیاز برای ارسال به مرکز جهت ارزیابی، در بخش های مرتبط سایت ارائه شده است.